Czytanie ofert pracy

Dobrze napisane ogłoszenie o pracy to dzisiaj niestety rzadkość. Większość serwisów z ogłoszeniami nie pobiera za ich wystawienie opłaty lub jest ona na tyle niska, że bardziej opłaca się wystawienie kilku kiepskich ogłoszeń, niż jednego dobrze przygotowanego.
Czytając poszczególne oferty pracy powinniśmy zwrócić przede wszystkim uwagę na kilka elementów. Ich brak powinien zapalić nam w głowie czerwoną lampkę ostrzegawczą. Jeśli dostaniemy się też na rozmowę kwalifikacyjną z takiego ogłoszenia, to powinniśmy bardzo dokładnie poznać szczegóły współpracy, zanim się na nią zdecydujemy.
Ogłoszenie powinno zawierać przede wszystkim nazwę stanowiska i dokładnie wypisane wymagania. Jeśli są one opisane zbyt ogólnie to możemy przypuszczać, że pracodawca będzie zatrudniać na początek więcej osób na tym samym stanowisku, by później pozbyć się najsłabszych. Jeśli nie chcemy tracić czasu na takie doświadczenie, warto pominąć ofertę tego typu. W ogłoszeniu powinna być także sprecyzowana informacja dotycząca czasu pracy i rodzaju umowy. Niestety, nie wszyscy pracodawcy ułatwiają w ten sposób poszukiwanie pracy, tak samo jak większość z nich nie podaje dokładnego wynagrodzenia. Liczą przez to, że zapytany na rozmowie kwalifikacyjnej pracownik poda niską kwotę, którą z łatwością zaakceptują.

Dodaj komentarz