Jak napisać dobre ogłoszenie?

Jeśli poszukujemy pracy warto nie tylko przeglądać dostępne na rynku oferty, ale także zamieścić w sieci własne ogłoszenie. Zwiększy to nasze szanse na znalezienie wymarzonej posady. Trzeba jednak pamiętać o tym, by nasze wirtualne CV napisane było w taki sposób, by zachęcić pracodawcę, a nie go odstraszyć.
Jeśli chodzi o treść, to koniecznie musi być ona jasna, konkretna i nie pozostawiała możliwości różnej interpretacji. Trzeba napisać dokładnie, co było naszym obowiązkiem na każdym z poprzednich stanowisk i szczegółowo wypisać daty rozpoczęcia i zakończenia pracy. W kilku słowach warto też opisać ogólne doświadczenie i umiejętności. Nie trzeba wspominać chyba, że całość musi być pozbawiona błędów ortograficznych, interpunkcyjnych i stylistycznych. Takie pomyłki mogą nas kosztować bardzo wiele, zwłaszcza w branżach, gdzie operuje się słowem na co dzień.
Ważna jest także forma ogłoszenia. Doświadczenie zawodowe, edukacja i inne umiejętności muszą być rozdzielone od siebie oraz wypisane w odwrotnie chronologicznej kolejności, czyli ostatnie miejsce pracy wypisujemy u góry, dokładnie tak samo jak na papierowym CV. Tak przygotowane ogłoszenie może w znaczący sposób zwiększyć nasze szanse w trakcie poszukiwania pracy.

Dodaj komentarz