Jak powinno wyglądać CV?

Na pisanie CV trzeba poświęcić kilka godzin. Można ściągnąć gotowy wzór z Internetu i zmodyfikować go lub całkowicie stworzyć je samemu. CV powinno zawierać takie elementy jak:
Nagłówek: w nagłówku można napisać CV, Curriculum Vitae, CV + imię i nazwisko
Dane osobowe: jeśli nazwiska nie umieściłeś w nagłówku, niech znajdzie się w lewym górnym rogu dokumentu, obok danych osobowych. Ma być napisane większą czcionką oraz pogrubione, aby było widoczne. Niezbędne dane to: adres zamieszkania, numer telefonu, adres e-mail, strona www (opcjonalnie).
Edukacja (Wykształcenie): pod informacjami ogólnymi powinny znaleźć się dane dotyczące wykształcenia. Nie wpisuj wszystkich ukończonych szkół, wybierz tylko te najważniejsze.
Doświadczenie: to najważniejsza część dokumentu. Wpisz stanowiska na których pracowałeś, podaj konkretną datę (od do), wypisz szczegółowo zadania, które realizowałeś (wypunktuj). Jeśli pracowałeś w wielu firmach, odrzuć te, które nie są związane z aktualną aplikacją. Jeśli nie pracowałeś wypisz doświadczenia zdobyte podczas praktyk w szkole/na studiach, staż, wolontariat, inną działalność.
Cechy osobowości: to wyjątkowo ważna rubryka, o której wiele osób zapomina. Warto ją umieścić i wpisać swoje cechy osobowości, które uważasz za atuty na stanowisku, na które aplikujesz.
Języki (Dodatkowe umiejętności): Wpisz wszystko co potrafisz i co wiąże się z aplikacją.
Zainteresowania: Dobrze jest napisać czym się interesujesz. Może to być punkt zwrotny podczas rozmowy kwalifikacyjnej, możesz także czymś zainteresować rekrutera, wzbudzić jego podziw, szacunek.

Dodaj komentarz